0
laroche-posay.com.tr'ye geri dön
Save your skin

Güneş koruması ve spor

Egzersiz ve spor, sağlığınızı ve ruh halinizi düzeltmenin en iyi yöntemleridir. Güneşte güvenle sporun tadını çıkarırken, zarar görmemek için cildinizi korumanız gerekmektedir. Daha Fazlasını Öğren...

Egzersiz ve spor, sağlığınızı ve ruh halinizi düzeltmenin en iyi yöntemleridir. Ve tabiki de açık havada vakit geçirmek D vitamini seviyenizi yükseltmek için bir fırsat olabilir. Ama eğer açık havada düzenli olarak egzersiz yapıyorsanız, bu durum uzun süreli güneş maruziyetine sebep olur ve güneş yanığı, erken yaşlanma gibi güneş kaynaklı problemler için oluşma riski taşıyabilir. Bulutlu havalarda bile, bulut yoğunluğuna göre UV ışınlarının %30-%70'inin yeryüzüne ulaşabileceğini ve bu yüzden güneşten korunmak için her zaman önlem almak gerektiğini biliyor muydunuz?
Güneşte güvenle sporun tadını çıkarırken, zarar görmemek için cildinizi korumanız gerekmektedir. Kolay uygulanabilir güneş koruyucu formları, açık havada güneş korumasını tekrarlamak için en iyi araçtır.

Bütün sporlar için genel güneş koruması önerileri

  • Tüm açık alanlara uygun güneş koruması kullanın: SPF 30-50 + ile geniş spektrumlu UVA-UVB koruması. Seçtiğiniz ürün her zaman suya dayanıklı olmalı ve antrenman yaparken her 2 saatte bir yeniden uygulamayı unutmayın.
  • Güneşin en güçlü olduğu 10:00-16:00 saatleri arasında egzersiz yapmaktan kaçınarak güneş maruziyetinizi azaltabilirsiniz ya da mümkünse gölgede egzersiz yapabilirsiniz.
  • Güneş maruziyetini azaltmak için şapkalar, uzun kollu t-shirtler, uzun pantalonlar ve güneş gözlükleri gibi koruyucu kıyafetler giyebilirsiniz.
  • Terden dolayı güneş koruyucunu göze girebilmekte ve batmaya sebep olabilmektedir. Göz çevresinde bile kullanabilen ve lens kullanıcılarına yönelik geliştirilmiş bir güneş koruyucu ürün tercih etmek önemlidir.
  • Aynı giyilebilir teknolojiler gibi, artık siz de güneş maruziyetinizi mobil uygulamaya bağlı giyilebilir bir bantla gözlemleyebilirsiniz. Bu bant gün içerisinde maruz kalacağınız güneşten sizi korumak için yönlendirecek ve güneşte güvende olmanıza yardımcı olacak.
  • Düzenli olarak güneş korumasını tekrarlamayı unutmayın! En az her 2 saatte bir tekrar uygulamak için egzersizinizin molalarını değerlendirin. Hareket halinde güneş koruyucu uygulaması için özellikle yüz ve vücut mistleri, kolay ve tazeleyici formdadırlar.

Spor için özel ipuçları:

Su sporları (sörf, kürek, bodyboard):

Suya dayanıklı güneş koruyucu ile güneşten korumanızı artırın, çünkü güneş ışığı sudan yansıyabilir ve ıslak ortamlar koruma seviyesini düşürebilir. Suya ve tere dayanıklı özellikte güneş koruyuculara bakın. Korumanızı tamamlamak için, UV-korumalı kıyafetler ve mayolar tercih edebilirsiniz.


Kış sporları (kayak/snowboard):

Hava soğuk olsa bile güneş ışınları hala aktif ve özellikle yüksek rakımlarda yoğundur.  Güneş ışınlarının yüzde 90'ının beyaz kardan yansıdığını biliyor muydunuz*? Herkesin kış aylarında güneş koruyucu kullanmaya devam etmesi önerilir. Bu durum kayakçılar ve snowboardcular için de geçerli! Yamaçlarda iken, özellikle hassas ciltler veya güneşe maruz kalan vücudunuzdaki açık bölgeler için çok yüksek bir güneş koruyucu ürün tercih edin.


Diğer açık hava aktiviteleri (triatlon, koşu, trail, dağcılık, futbol, golf, vs.):

Koşu ve açık hava sporları uzun süreli güneş maruziyetine sebep olabileceği için güneş kaynaklı problemlerin riskini artırabilmektedir. Güneşe maruziyetinizi azaltmak için yukarıda belirtilen genel önlemleri (koruyucu kıyafetler, güneşli saatleri kontrol etmek, MY UV Patch ile güneş maruziyetinizi gözlemlemek vs.) uygulamalısınız.


*WHO

  • Facebook
  • >Pin

BENİM İÇİN EN İYİ GÜNEŞ KORUMASI

Cildini 3 adımda güneşten koru:

loading : 1,140 sec